Biofeedback – RHB v mediích

Biofeedback vnímá člověka jako celek, ne jen jeho bolavou část, říká fyzioterapeutka

O možnostech ovlivňovat i zdánlivě neovlivnitelné, o pochopení člověka jako celku s ohledem na fyzickou i psychickou stránku i o tom, ž biofeedback může být nejen účinným terapeutickým nástrojem, ale i prevencí.

Zveřejněno: 14. 10. 2024

MUDr. Michaela Bachratá

MUDr. Michaela Bachratá

Dnešní doba neustálých výzev nutí stále více lidí hledat způsoby, jak zlepšit své zdraví a duševní pohodu. Jednou z metod, která získává na popularitě, je biofeedback – fascinující technika, která umožňuje lidem lépe porozumět svému tělu a mysli a učí je ovládat tělesné funkce, které se na první dojem ovládnout údajně nedají. Že jste o biofeedbacku ještě neslyšeli?

Pro tento rozhovor jsem oslovila fyzioterapeutku Evu Kolářovou, která se biofeedbacku věnuje již 13 let. Vyzpovídala jsem ji, jak biofeedback funguje, jaké problémy klienti nejčastěji přicházejí řešit a jakých pokroků mohou díky této terapii dosáhnout. Z její praxe vyplývá, že každý má naději na zlepšení svých potíží a že každý příběh je jedinečný. Zjistěte, zda by mohla terapie pomocí biofeedbacku pomoci i vám!

Evo, vysvětlete mi prosím, co to vlastně ten biofeedback je? Já osobně si to představuji jako neovlivnitelnou odpověď těla, na které je založen např. detektor lži.

Pokud vezmeme v úvahu, že polygraf (detektor lži) funguje na principu zaznamenávání fyziologických funkcí, jako je dechová aktivita nebo srdeční tep, můžeme říct, že biofeedback pracuje na podobném základu. Důležité je ale zdůraznit, že cílem biofeedbacku je tělesné funkce ve prospěch zdraví klienta zlepšit, nikoliv vyvolávat stresové situace. Jako terapeut se nesnažím klást otázky, které by vyvolaly stres nebo odhalily případnou lež.

Bc. Eva Kolářová

Biofeedback neboli biologická zpětná vazba je velmi účinná neinvazivní metoda, která zahrnuje měření osobních fyziologických funkcí, jako je teplota, krevní tlak, tep, míra pocení, svalové napětí (EMG), dechová aktivita (RSP) či bioelektrická mozková činnost (EEG) v reálném čase pomocí počítačové technologie. Může se zdát, že některé tělesné funkce (např. dech, mozková aktivita nebo srdeční aktivita) probíhají na nevědomé úrovni, klient se je však v průběhu terapie učí vědomě ovlivňovat.

Biofeedback známe vlastně všichni, protože v dnešní moderní společnosti ho pomocí přístrojů využíváme velmi často. Přístrojový biofeedback používáme například pokaždé, když si chceme měřit teplotu teploměrem nebo když se postavíme na osobní váhu. Teploměr nás informuje, zda máme zvýšenou teplotu, váha zase zda jsme přibrali. Obě pomůcky nám dávají zpětnou vazbu o našem tělesném stavu.

Vy se věnujete specializovaným metodám – QEEG, EEG biofeedback, RSP biofeedback a EMG biofeedback. O co vlastně jde? A jak to probíhá, co si pod tím představit?

Biofeedback využívá zobrazovací technologii a to je v procesu terapie zpětné vazby zásadní. Klient je napojen na přístroj umožňující danou zobrazovací metodu (EEG, EMG, RSP) a na monitoru sleduje reálný záznam svých tělesných funkcí. Může to být záznam mozkových vln, svalové aktivity, dechové aktivity aj.

Já se ve své praxi věnuji především metodě EEG biofeedbacku neboli neurofeedbacku, kterému vždy předchází vyšetření pomocí QEEG – mapování mozku (brain mapping). EEG biofeedback nám umožní ovládat mozkové vlny a to s využitím speciálního počítačového programu. Ten převádí námi snímanou elektrickou aktivitu mozku (EEG) do jednotlivých prvků například počítačové hry, která naopak vydává zpětnovazebné informace o úspěšnosti tréninku pomocí zrakové dráhy, sluchové dráhy či taktilního čití.

Mými nejčastějšími klienty jsou děti s poruchami učení.

Mapování mozku neboli QEEG je analýza mozkové aktivity a vždy předchází samotnému neurofeedbacku. Díky této analýze jsme schopni zmapovat a popsat nejen stav a schopnosti našeho těla, ale i předpoklady a možné vzorce chování při řešení určitých činností nebo situací. Umožňuje nám detailní pohled na práci mozku a jeho dysfunkce, což je skvělé například pro přesné zacílení tréninku.

Náš mozek totiž vytváří vzorce mozkových vln, které se vyznačují frekvencemi od nejpomalejších po nejrychlejší (delta, theta, alfa, beta, gamma). Každá taková frekvence představuje jiný stav, ve kterém se mozek nachází (např. bdělost, spánek aj.) a má také určité vlastnosti, i pokud vlny nepracují v souladu. Cílem neurofeedbacku je tyto mozkové vlny vyladit do optimálních hodnot. Mozkové vlny si můžete představit také jako symfonický orchestr. Jestliže jsou všichni členové orchestru sladěni a každý ví, kdy a jak dlouho hrát, melodie je čistá a harmonická – posluchač je nadšen. Stejně tak, jestliže jsou všechny mozkové vlny v souladu a každá ví, kdy a jak dlouho proudit, frekvence je čistá a v harmonii – mozek je nadšen. Často ale kvůli různým vlivům naše mozková aktivita v harmonii není.

RSP a EMG biofeedback jsou metody zaměřené na dýchání a svaly – správné dýchání a uvolněné svaly jsou klíčové pro úspěšnou terapii pomocí neurofeedbacku.

Kdo jsou vaši pacienti a jaké zdravotní problémy je k vám nejčastěji přivedou?

Podstatou biofeedbacku je, aby se klient naučil lépe vnímat své tělo a komunikovat s ním. Proto bych mohla říct, že tato terapie je vhodná pro každého – většina lidí totiž svému tělu naslouchat neumí a například při bolestech hlavy si neuvědomuje, co se v jejich těle a hlavě děje a proč k bolesti dochází. Klienti nejčastěji využívají biofeedback u psychosomatických, psychických a neurologických zdravotních poruch jako součást komplexního léčení.

Konzultace s klientem

V mé praxi jsou ale nejčastějšími klienty děti s poruchami učení (horší studijní výsledky, dyslexie, dysgrafie atd.), hyperaktivitou, agresivitou, apatií, ADHD, ADD, lehkou mozkovou dysfunkcí, logopedickými problémy, poruchami pozornosti a koncentrace, nespavostí, poruchami spánku, enurézou, úzkostnými stavy, stresem, komunikačními potížemi, bolestmi hlavy, tiky a migrénami. U dospělých klientů se nejčastěji jedná o stres, migrény, poruchy spánku, trému a napětí před výkonem, únavový syndrom, deprese, vysoký krevní tlak a svalové spasmy. Velmi častými klienty jsou také sportovci, kteří díky biofeedbacku mohou zlepšit své sportovní výkony.

Jaké výsledky můžete díky těmto technikám očekávat? Jak dlouho obvykle trvá, než lidé začnou pozorovat nějaké změny?

To je velice individuální. Záleží na více faktorech, jako je například závažnost obtíží, se kterými klient přichází. Pozitivní změny může cítit klidně ihned. Někdy stačí 3 sezení a jindy jich může být potřeba 20. Vlastně jako v každém procesu učení jsou i výsledky biofeedbacku viditelné postupně v průběhu času a poměrně rychle se zjistí, zda terapie přinese žádaný efekt. U většiny stavů by měl být počáteční pokrok zřetelný po deseti sezeních, u mladších dětí nebo těžkých stavů se plný účinek rozvine asi po dvaceti sezeních. U dospělých, kteří netrpí žádnými vážnými potížemi, se účinek často projevuje již po prvních sezeních.

Z praxe biofeedbacku se nestává, že by klient zlepšení nepocítil. Výsledky jsou velmi průkazné především u dětí, jejichž nervová soustava je díky stálému vývoji značně flexibilní.

Každý mozek a lidské tělo je schopno si při opakovaném tréninku osvojit ideální fungování. Základem je snaha každého jedince se chtít zlepšit, pracovat sám na sobě a zodpovědně přistupovat k terapii. Každý klient bez rozdílu věku ode mě vždy dostane radu: „Udělejte krok ke změně, protože nikdo jiný to za vás neudělá. Ráda vás na této cestě budu provázet.“

Mohou vás tedy navštívit i zdraví lidé?

Jak jsem již zmínila, tyto techniky jsou vhodné pro kohokoliv od dětského do pozdního zralého věku, takže i pro lidi, kteří žádné zdravotní potíže nemají. Mohou biofeedback využít jako prevenci – především neurofeedback doporučuji praktikovat jako prevenci před degenerativním onemocněním mozku. A to proto, že terapie využívá kombinace toho podstatného, co lidská mysl potřebuje. Jednou z těchto věcí je činorodost, neustálá aktivita, hlad po podnětech a učení, tou druhou je snaha ulevit si od problémů a uvolnit se. Náš mozek se rád učí, jak si řešení problémů usnadnit, zrychlit a zpříjemnit, my mu jen ukážeme, jak na to.

Během ročního tréninku s EEG biofeedbackem jsme zvládli změnit chlapcův životní styl. Musím zdůraznit, že se vše podařilo bez nutnosti použití psychofarmak!

Možná ten největší odborník na mozek, neurochirurg a neurovědec Karl Pribram, prohlásil, že duch je otcem mozku. Dá se říct, že učení je tím, co mozek formuje. Mozek je neuvěřitelně plastický a schopný učit se novým věcem, a pokud dostává okamžitou a cílenou zpětnou vazbu o tom, jak má správně fungovat, dokáže měnit i svou vlastní činnost.

To, že mozku poskytnete příležitost lépe ovládat sám sebe, vám přinese celou řadu výhod, protože pak to dělá spontánně a neustále. Celý proces je podobný běžnému učení nebo cvičení, ale na rozdíl od nich se mozek nemůže učením přetížit. Jen musíme najít optimální tréninkovou frekvenci, která je přizpůsobena přímo vám. Když tréninkový proces dosáhne vrcholu, je již uložen do paměti nových funkcí.

Můžete popsat konkrétní příklad, kdy některá z těchto metod výrazně pomohla vašemu pacientovi?

Těmto terapiím se věnuji 13 let a klientů mou praxí prošla už pěkná řádka. Ale vzpomínám na chlapce s diagnózou ADHD a těžkou poruchou pozornosti. Přišel plný zloby, že mu nikdo nerozumí, ani maminka a jeho blízké okolí. Nedokázali s ním soucitně pracovat a jeho potíže byly den ode dne horší. S maminkou jsme se domluvily na základních pravidlech, která budou dodržovat a která jsou důležitá pro samotnou terapii biofeedbacku. Po určité době se u chlapce dostavil žádaný efekt. Maminka mi pak děkovala, že biofeedback jejímu synovi opravdu pomohl s koncentrací – zklidnil se a nabyl díky němu jistotu a sebevědomí. Popisovala, že vidí úspěchy jak ve školních, tak i mimoškolních aktivitách. I sám chlapec se na terapie prý těšil, a dokonce prohlásil, že mě bere jako součást jejich rodiny.

Během ročního tréninku s EEG biofeedbackem jsme společně zvládli změnit chlapcův životní styl. Byla však potřebná důslednost, trpělivost a především ochota maminky změnit i svůj režim. Musím zdůraznit, že se vše podařilo bez nutnosti použití psychofarmak! Společnými silami jsme obnovili především ztracené sebevědomí malého klienta, naučili ho, jak se lépe koncentrovat a jak si poradit s diagnózou ADHD.

Vzpomínám i na případ jedné klientky po mozkové příhodě. Biofeedback jsme zařadili jako jednu ze součástí její komplexní terapie. Vždy mi po terapii říkala, že odchází plná síly, lépe spí a lépe snáší výkyvy svých nálad. Tento případ se mi také vryl hodně do paměti. Dnes už mou klientkou sice není, ale vytvořil se mezi námi za tu dobu krásný přátelský vztah. 

Co si myslíte o popularitě těchto metod? Jsou to stále spíše alternativní přístupy, nebo si již našly místo v běžné praxi? A jak moc běžně se u nás využívají?

Myslím si, že na popularitě tyto metody narůstají, a to díky stále dokonalejšímu technickému vybavení. A také díky tomu, že se stále více lidí zajímá o své zdraví a více přemýšlí nad tím, zda je nutné užívat léky, nebo zda se najde jiná alternativní cesta.

Správné nastavení a důsledné použití biofeedbacku dokáže vyřešit řadu obtíží.

Mohu říct, že velký zájem o biofeedback zaznamenávám u sportovců. Konkrétně například v ledním hokeji se neurofeedback osvědčil při léčbě otřesů mozku. Obecně platí, že u lidí s otřesem mozku obvykle klesají vyšší mozkové frekvence (alfa a beta) a naopak se zvyšují pomalé mozkové vlny (delta a theta). Nerovnováha v mozkové aktivitě může vést k nižšímu výkonu a může také způsobit problémy se synchronizací různých frekvencí. Tyto změny v mozkových vlnách naznačují, že neuronové oblasti mozku nefungují správně a nepracují společně tak, jak by měly.

Správné nastavení a důsledné použití biofeedbacku dokáže vyřešit řadu obtíží.

Neurofeedback se také úspěšně používá při léčbě traumatu. Dr. Bessel van der Kolk, uznávaný jako jeden ze světových odborníků na trauma, hovoří o tom, jak může neurofeedback napomoci léčbě mozku: „Pacienti potřebují pomoc, aby změnili obvyklé mozkové vzorce vytvořené traumatem a jeho následky. Neurofeedback jednoduše stabilizuje mozek a zvyšuje jeho odolnost, což nám dává více možností, jak reagovat.“

Někteří odborníci této metodě předpovídají velkou budoucnost. Je pravdou, že ve světě se metody biofeedbacku běžně používají už mnoho let, jen u nás jde vše tak nějak pomaleji.

Jaké výhody má biofeedback v porovnání s tradičními metodami léčby?

Výhody shledávám hlavně v tom, že je to bezbolestná neinvazivní metoda bez vedlejších účinků. Osobně (zatím) neznám žádnou jinou metodu, kdy můžeme lépe regulovat sami sebe, ovládat nevědomé procesy a snižovat tak stres, zlepšovat svou soustředěnost a nalézt vnitřní rovnováhu. Jít takovou jemnou cestou k sebepoznání a k větší životní pohodě. Nechtěla bych ale biofeedback příliš porovnávat s tradičními metodami léčby, každá léčba má to své, stejně tak jako každému z nás vyhovuje něco jiného. Vše je hlavně o individuálním přístupu a vzájemné důvěře klienta a terapeuta.

Jak jste se k těmto technikám dostala vy osobně? Co vás k tomu přivedlo?

Fascinují mě obory neurofyziologie, psychologie a psychiatrie. Po studiu fyzioterapie na 1. LF UK jsem se nějakou dobu věnovala práci fyzioterapeuta a stále se jí, i když omezeně, věnuji. Po nějaké době praktikování fyzioterapie a úzkém kontaktu s klienty, kteří se mi svěřovali nejen s bolestí fyzickou, ale mnohem více s tou psychickou, jsem postupně zjistila, že téměř všichni měli jedno společné.

Tím společným jsem vnímala to, že žijí život v levé hemisféře, v té racionální části, jako by byli odpojeni od svého těla. Nastalo období otázek. Proč více pobýváme v té levé části mozku? Neměli bychom tedy využívat obě polokoule, když už máme dvě? Dá se to nějak změřit? A dá se to trénovat a cvičit stejně jako kyčelní kloub po operaci? Otázek jsem si kladla více než dost.

Nerovnováhu jsem vnímala už i u dětských klientů. Často byli zrcadlením své maminky, svého tatínka, věrných rodinných návyků a vzorců způsobu žití. Odpovědi na své otázky jsem získala až díky biofeedbacku, ke kterému mě přivedla především moje zvídavost a štěstí být ve správný čas na správném místě. Takové ty „náhody“, které ve skutečnosti náhodné nejsou.

Dnes vím, že je možné měřit nerovnováhu, dysfunkci hemisfér a také trénovat mozek. Jako fyzioterapeut jsem se naučila vnímat celistvost celého člověka, ne jen například jeho bolavé rameno. Díky biofeedbacku jsem získala hlubší porozumění psychofyziologii lidského zdraví a výkonu.

Máte biofeedback vyzkoušený i sama na sobě?

Ano, pokud vynechám ty běžné metody zpětné vazby, tak téměř denně trénuji svou mozkovou aktivitu s domácím biofeedbackem. Ono je důležité jít klientům jako terapeut příkladem a neplnit přísloví, že kovářova kobyla chodí bosa. Mnohem lépe se pak klienti motivují, aby se aktivně podíleli na péči o sebe samé a o své zdraví.

foto: se svolením Evy Kolářové, zdroj: Autorský článek

https://www.flowee.cz/zdravi/14455-biofeedback-vnima-cloveka-jako-celek-ne-jen-jeho-bolavou-cast-rika-fyzioterapeutka

Psychika v háji?

Radost a klid v duši můžete mít rychle zpět.

Vaše časté otázky co s depresí, úzkostí a nespavostí, které se v tomto období množí mě vedli k napsání tohoto článku na blog Biofeedback-RHB.

Ptáte se jak se zbavit deprese? Jestli vím co prožívá člověk s úzkostí? A co pomáhá? A jaká metoda? Otázek je opravdu hodně.

Pokusím se popsat nejlépe to, co jsem prožívala a občas ještě prožívám já, když mne navštíví dáma jménem Deprese a Úzkost. A také co mi pomohlo a pomáhá, co se mi osvědčilo.

Co je to deprese?

Deprese obecně se projevuje především jako ztráta nálady, vůle k činnosti, pozitivní orientace, po nějaké době přecházející v úzkosti, obavy, stavy paniky. Některé druhy deprese jsou živnou půdou pro vznik poruch chování, některé mohou vyústit až v sebevraždu.

Člověku s depresí je smutno, ztrácí zájem a radost z činností, které ho dříve těšily, připadá si méněcenný, obviňuje se, je nerozhodný, má špatnou náladu, je úzkostný, nevýkonný, vztahovačný, nekoncentrovaný, méně si pamatuje i vybavuje. Na fyzické úrovni se projevuje únava, napětí, slabost ve svalech, bolesti hlavy, páteře, břicha, nespavost, bušení srdce, tlaky na hrudi, v krku, třes končetin, nechuť k sexu a další. Ke vzniku depresivních stavů vedou celkem spolehlivě chronický stres a dlouhodobý nedostatek spánku (špatný spánek).

Jak to bylo se mnou?

K mé depresi, konkrétně Úzkostně depresivní poruše vedl dlouhodobí stres a dnes už vím, že i nevhodné programy z dětství. Jako dítě si vzpomínám, že jsem se bála, měla jsem strach, že něco udělám špatně, že nebudu tou hodnou, poslušnou holčičkou, že zklamu okolí, že….. . Vývoj této poruchy, aniž bych to tušila, se pomalu vyvíjel už dlouhý čas, než přišel osudný rok 2009. Delší dobu jsem cítila vyčerpání, špatně jsem spala, nic mě netěšilo, nebavilo, bála jsem se budoucnosti, vstát z postele bylo tenkrát těžší než zvednout sto kilovou činku. Často jsem slýchávala, máš se dobře, co ti chybí!?

Cítila jsem se hrozně nevděčně, ale nevěděla jsem co s tím, nevěděla jsem KDO JSEM?

Až jednoho večera, pamatuji že mě bolela nesnesitelně hlava a chtělo se mi spát, pak už jen prázdnota. Probudila jsem se v nemocnici. Začalo nekonečné vyšetřování, co, proč…nabídka diagnoz. Velkou roli v tom všem „neštěstí“, které dnes považuji za štěstí hrála Úzkostně depresivní porucha, kterou jsem si nejspíš nechtěla připustit a jela na samý doraz. Nemohla jsem chodit, má chůze byla nestabilní, ruce s porušenou motorikou. Celkově oddělena sama od sebe. Postupně jsem se z toho všeho vyčerpání dostávala za pomocí odborníků a rodiny celý rok. Nemohla jsem chodit, cítila se slabá

Do dnes jsem vděčna svému muži, že to se mnou vydržel a podporoval mě svou láskou a nadějí v těch nejhorších chvílích.

Hodně jsem na sobě začala pracovat, nechtěla jsem se už dostávat do těch děsivých stavů nicoty. Učila jsem se mít kontrolu nad stresujícími podněty, více si sama sebe vážit. Nejtěžší vůbec bylo naučit se mít ráda, vzít za sebe plnou zodpovědnost. Tu zodpovědnost, kterou mi nikdo jiný nedá než já sama. Po dvou letech jsem odložila antidepresiva a vydala se na novou životní etapu. Obklopila jsem se lidmi, kteří ve mne věřili a dosud věří a jsou mi majákem v mém životě.

Začala jsem trénovat pomocí lékařského Biofeedbacku, neurotechnologie podporující psychickou i fyzickou kondici, která dokáže zatočit nejen s depresí.

Co mi pomohlo a pomáhá?

Lékařský Biofeedback. Díky tréninkům můj mozek generoval alfa vlny, mohla jsem prožívat hluboké uvolnění a získat tak kontrolu nad věcmi jako je srdeční aktivita, dechová aktivita a mnoho dalších vnitřních procesů o nichž jsem si myslela, že se nedají ovládat.

AVS Laxman

Z neurotechnologie to byl a stále je AVS přístroj. Jeho silné účinky jsou dány tím, že zlepšuje v potřebných směrech činnost mozku. Zejména zvyšuje produkci potřebných neurohormonů serotoninu, dopaminu, norepinefrinu, k jejichž úbytku dochází právě při depresi.

Duševní pohoda je samozřejmě také o dostatečném pohybu a vhodné stravě. Jen se přiznávám, že strava je pro mě stále velkou výzvou. Chybějící energii jsem tenkrát doháněla cukrem a ještě dnes občas s cukrem vedu dlouhé debaty 🙂

Zbavila jsem se úzkostně depresivní poruchy?

Odezní někdy pocit úzkosti, strachu, obavy z toho co bude?

Ne úplně, aspoň v mém případě. Ty pocity se mnou byly tak dlouho a tak moc se do mě vryly, že ke mě zkrátka patří. Ale mění se to každým dnem. Čím víc na sobě pracuji, tím více se to stává snesitelnějším. Spadla ze mě obrovská tíha, ale trocha ještě zbývá. Mám mnohem více dnů v plné harmonii, klidu a míru než těch bouří s hromy blesky. Těch neklidných dnů je poskromnu, občas se objeví, ale už vím jak s tím vším pracovat. Beru ty horší dny jako výzvu a možnost jít dál.

A co závěrem?

Závěrem bych vám chtěla doporučit, nezanedbávejte prosím prevenci. V této nelehké době obzvlášť. S pravidelností nyní používám AVS přístroj a dopřávám si dlouhé procházky v přírodě.

A pokud už máte psychiku v háji a deprese vám dělá společnost uvědomte si, že je to jen na vás, zda s tím chcete něco udělat. Já to dlouho nechápala, ale díky zkušenosti s touto poruchou jsem dala svému životu nový směr. Přeji vám hodně štěstí na vašich cestách.

Co tedy dělám, abych neotevřela dveře dokořán depresi?

  • Přijímám se taková jaká jsem
  • Mám se ráda
  • Kontroluji si stresující podněty
  • Prožívám pocity vděčnosti
  • Žiji přítomným okamžikem a z vnitřní podstaty
  • Vím kdo jsem a kam směřuji
  • Dovoluji si být v radosti i smutku
  • Nikam už nespěchám
  • Učím se myslet srdcem
  • Mám víru a naději
  • Mám přání: Kéž jsou všechny bytosti šťastny.

S úctou a láskou Eva

Na stránce: https://www.biofeedback-rhb.cz/5balicku-pro-psychiku/

Mám pro vás speciální nabídku výhodných balíčků pro uzdravování z negativních psychických stavů a rozvoji psychické kondice. Jestli opravdu chcete zatočit s depresí máte k dispozici 5 speciálních čtyřlístků pro řešení úzkostných a depresívních stavů v různých cenových relacích. Čtyřlístek 4 a 5 má ode mě bonus ve formě základní diagnostiky mozkové aktivity QEEG v hodnotě 1.400Kč zdarma.

Nabídka trvá do půlky března.

Mozek jsme my

Proč je více dětí s ADHD?

Je to proto, že dnešní společnost je opravdu tak posedlá perfekcionismem, honěním určitých mantinelů a standardů, který souvisejí s určitou představou, do které musí nutně zapadat určitá skupina lidí?

Jaký je vliv moderní technologie na dítě s ADHD?

Může ho moderní technologie vyvolat? Nebo ho může výrazně zhoršit?

Proč je dobré mozek trénovat celý život a proč je dobré trénovat s Biofeedbackem?

Odpovědi najdete v příjemném rozhovoru s MUDr. Martinem Janem Stránským M.D., FACP

Báječný poslech přeji Eva

Akreditované vzdělávací programy a Neurokonference

Akreditované vzdělávací programy a Neurokonference – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy udělilo v roce 2018 AKREDITACI pro provádění vzdělávacích programů

AKREDITOVANÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY

Nabídka služeb EEG Institutu je velmi široká a garantuje akreditované vzdělávací programy a Neurokonference. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy udělilo v roce 2018 AKREDITACI pro provádění vzdělávacích programů ve smyslu zákona 263/2004 Sb. do roku 2024 včetně NEUROKONFERENCÍ.
Poskytuje celý rozsah služeb od odborného vzdělávání pomocí kurzů, seminářů, odborných konferencí, tématické profylaktické školení ve firmách , prodej přístrojů a jejich implementaci, půjčování přístrojů s technikem , servis přístrojů, supervizí nad činností klientů, poradenství při využití grantů pro problematiku EEG Biofeedbacku, vyšetřováním dospělých pacientů i dětí, konzultace atd.
Vlastní vzdělávání je rozděleno celkem do čtyř stupňů kurzů pro profesionální terapeuty , kteří budou používat přístroje pro diagnostiku a terapii EEG Biofeedback či biofeedback. Začíná se kurzem pro začátečníky po kterém lze začít práci pod supervizi EEG Institutu. Další jsou kurzy pro pokročilé. Je tomu tak proto, že techniky a metody EEG Biofeedback či biofeedback se v posledni době velmi rozvíjejí, více se používají bipolární montáže, rostou poznatky o práci mozku. Pracuje se s metodou QEEG (kvantitativnim EEG), ale rostou i poznatky o všech tělesných funkcích. Mimo tyto kurzy EEG Institut pořádá pro terapeuty tématicke kurzy (talentované dítě, ADHD, specifické problémy s učením, mentální opoždění), Také organizujeme zajímavé kurzy EEG pro lékaře i ostatní zájemce, kde je možno poznat vzájemné vztahy EEG a kognitivních funkcí. Pořádáme také kurzy s antistresovými programy, semináře, přednášky . Účastníky kursu jsou i zahraniční zájemci ze Švédska, Holandska, Belgie atd.
Tým EEG Institutu zpracovává také vědecké studie týkající se epileptologie, ADHD, deprese, úzkosti, peak performance, EEG a jine. Výsledky jsou zveřejńovány na polských a zahraničních konferencích a v odborných časopisech.
Klademe akcent na vysoké standardy kvality, aktuálnost našich kurzů a know-how. Terapeuti EEG Institutu procházejí velmi náročným intenzivním tréninkem, aby mohli kvalitně předávat informace svým posluchačům. Tento proces zajišťuje stejné standardní znalostní i dovednostní parametry, které EEG Institut poskytuje účastníkům kurzů. Terapeuti jsou v průběhu roku kontrolování dohledem odborného vedení EEG Institutu a zpětných vazeb od účastníků po kurzu a následně dále vzděláváni v oboru. Obsahy kursů jsou inovovány průběžně dle nových znalostí, dovedností a zkušeností.
Pro výjezdové tématické profylaktické školení ve firmách /antistresové, tvořivé školení/ vybíráme zkušené terapeuty, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. Do Projektů zapojujeme odborníky v dané oblasti tvořící projektové týmy pro potřeby dané společnosti.
Výsledkem více než než 10 leté praxe v neurotechnologii a neurofyziologii je 32 vlastních skript řešících problematiku EEG Biofeedback a Biofeedback, 14 skript pojednávajících o EEG a mnoho vědeckých prací. Jsme účastníky vědeckého programu Cognition,a polským oddělením amerického sdružení AAPB. Jsme aktivními i na českých a slovenských akcích a kongresech.
Obchodní oddělení zastupuje- často výlučně tři trhy v Polsku, ČESKU A SLOVENSKU- i úspěsne mnoho světových firem například značku Deymed, NeXus, Mindball, Mindplace, Alico, Hemisfery,Galaxy, Smart BrainTechnology a mnoho jiných. Všechny manuály a potřebné informace jsou dostupné v polštině, češtině a angličtině. Disponuje servisem a poskytuje pro klienty zdarma porady technické po celou dobu prvního roku práce s zakoupenými přístroji. Vědecko-školící oddělení zas poskytuje pro klienty supervizi – možnost konsultace nápravných protokolů pro terapeuty a možnost porad s odborníky. Disponujeme referencemi z mnoha středisek, škol, nemocnicí a oceněním klientů a posluchačů kurzů.
V ČR EEG INSTITUT disponuje kvalitními týmy odborníků, které jsou garancí vysoké kvality a odbornosti.
www.eeginstitut.cz